به گزارش«تیمچه»،دولت سیزدهم با رویکرد «عدالت در توسعه» و اولویت دادن به «تکمیل پروژههای نیمهتمام»، مسیر تازهای برای رشد و آبادانی این استان گشود.
حملونقل ریلی؛ تحول در تردد شهری با متروی اصفهان
خط ۲ متروی اصفهان به طول ۱۷ کیلومتر و شامل ۱۲ ایستگاه، یکی از پروژههای کلیدی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در این کلانشهر بود.
پس از سالها توقف، این خط در دیماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری رسید.
طبق اعلام شرکت راهآهن شهری اصفهان، ا
ین خط روزانه ۱۲۰ هزار مسافر را جابهجا میکند و ۲۰ درصد از ترافیک محورها و خیابانهای مرکزی شهر را کاهش داده است.
همچنین، خط ۳ متروی اصفهان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی تا پایان ۱۴۰۳، گام بعدی در توسعه حملونقل عمومی استان خواهد بود.
الگوی توسعه متوازن؛ نتیجه مدیریت جهادی
رویکرد دولت سیزدهم در اولویتبخشی به پروژههای نیمهتمام، گامی بزرگ در مسیر عدالت توسعهای بوده است.
بر اساس گزارش استانداری اصفهان، طی دو سال گذشته ۷۸ پروژه بزرگ با مجموع اعتباری بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان در استان به بهرهبرداری رسیده است.
این طرحها، نهتنها کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشیدهاند، بلکه چهره جدیدی از رشد متوازن و زیرساختمحور را برای اصفهان ترسیم کردهاند.
شهید سید ابراهیم رئیسی در یکی از آخرین سفرهای خود به اصفهان تأکید کرد:
«پروژههای نیمهتمام، زخمهایی بر پیکر توسعه کشور هستند که باید با همت جمعی التیام یابند.»
امروز، ثمره آن همت را میتوان در امید شهروندان، تحول زیرساختی و شتاب تولید در استان اصفهان به روشنی دید.