واریز اعتبار کالابرگ دهک‌های ۴ تا ۷ از ‌پس فردا

سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک گفت: از ۲۷ فروردین‌ نیز حساب سرپرستان‌ خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم شارژ می‌شود.

تاریخ انتشار: 2 ماه قبل
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
واریز اعتبار کالابرگ دهک‌های ۴ تا ۷ از ‌پس فردا

مرجان دبیری ،سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک  با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۱۳ فروردین ماه آغاز شده است، تصریح کرد: از زمان اجرای مرحله دوم ۵ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر توانستند با موفقیت خرید خود را انجام دهند که بالاترین درصد خرید مردم تاکنون هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم از گروه حبوبات بوده است.

سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک از واریزِ اعتبار مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک به حساب سرپرستان خانوارِ دهک‌های درآمدی اول تا سوم از 20 فروردین‌ماه خبر داد و  گفت: همچنین از 27 فروردین‌ نیز حساب سرپرستان‌ خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم شارژ می‌شود.
دبیری در پاسخ به این سوال که آیا در اجرای این طرح،‌ خریداران ملزم به استفاده از برند خاصی هستند، تصریح کرد: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیک، می‌توانند از تمام برندهای تولیدکننده، کالاهای مجاز را خرید کنند.
سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک تاکید کرد: اعتبار طرح کالابرگ، جدای از اعتبار تخصیصی و پرداختی بابت یارانه ماهانه افراد است که براساس منابع مالی دولت طی مراحلی به مشمولان ارائه می‌شود.
دبیری در ادامه درباره نحوه تسویه با فروشگاه‌های طرف قرارداد نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و تصریح کرد: هر 72 ساعت با فروشگاه‌ها تسویه می‌شود، به‌گونه‌ای که 90 درصد از فروشنده‌ها در نحوه تسویه این طرح رضایت داشته‌اند و در حال حاضر با 230 هزار فروشگاه در این زمینه قرارداد منعقد شده است.

پیگیری سبد کالا با کد ملی ‏

استعلام کالابرگ با کمک کد ملی سرپرستان خانوارها انجام می‌شود. در واقع روش‌های مختلفی برای استعلام وجود دارد. به این ‏صورت که سرپرستان خانوارها می‌توانند با ارائه کد ملی در یکی از این روش‌ها، میزان اعتبار و وضعیت سبد کالای تعلق گرفته را ‏پیگیری کنند. ‏

کافیست یکی از این دو کد ‏USSD‏ برای استعلام کالابرگ را از طریق همراه اول وارد کنید:‏

  • کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* ‏
  • کد دستوری #۲۸*۷۸۸* ‏
  • بعد از وارد کردن کد، باید کد ملی را وارد کنید. ‏
  • در نهایت اگر مشمول دریافت کالابرگ شده باشید، به شما گفته می‌شود. ‏

یکی دیگر از روش‌های پیگیری سبد کالا با استفاده از کد ملی ‏تماس با شماره ۰۲۱۶۱۶۹ است. البته این شماره تماس بیشتر برای ‏اعتراض و یا ثبت اطلاعات درخواستی برای کالابرگ در نظر گرفته شده است. اما طبق گفته بسیاری از کاربران این شماره در ‏بسیاری از مواقع پاسخگو نیست. پس باید به سراغ سایر روش‌های پیگیری سبد کالا بروید. ‏

روش‌های استعلام کالابرگ الکترونیکی ‏

اگر با استعلام یارانه از طریق کد دستوری به نتیجه نرسیدید، باید به سراغ روش‌های دیگر بروید که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم: ‏

استعلام از طریق سامانه آنلاین ‏

راحت‌ترین روش پیگیری سبد کالا الکترونیکی، مراجعه به سامانه‌های آنلاین مانند «وزارت رفاه» و «کالابرگ الکترونیک» است. این ‏وب سایت به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس است و با وارد کردن کد کالا برگ می‌توانید از مقدار آن مطلع شوید. ‏همچنین میزان اعتبار باقی‌مانده را هم مشخص می‌کند. ‏

ناگفته نماند سامانه‌های آنلاین مثل «وزارت رفاه» هم برایتان همین خدمات را ارائه می‌دهد. ‏

استعلام از طریق اپلیکیشن شما برای کالابرگ ‏

یکی دیگر از سامانه‌های آنلاین برای استعلام سبد کالا ‏اپلیکیشن «شما» نام دارد که می‌توانید وضعیت کالابرگ را در آن پیگیری ‏کنید. همچنین «شاپرک» هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید از آن برای استعلام کالابرگ الکترونیکی استفاده کنید. ‏

کافیست یکی از این اپ‌ها را روی گوشی خود نصب کرده و سپس در آن ثبت‌نام کنید. دقت داشته باشید برای ثبت‌نام باید شماره ‏موبایل خود را به همراه تکمیل کادر کد امنیتی را ارائه دهید. در نهایت کد فعالسازی برای شماره همراه‌تان ارسال ‏می‌شود.‏

بررسی ‏اعتبار کالابرگ با اپلیکیشن شما به راحتی انجام می‌شود. این اپ را می‌توانید از طریق «بازار»، «مایکت» و سایت ‏shoma.sfara.ir‏ دریافت و روی گوشی خود نصب کنند.‏

برچسب
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- Your opinion will be published in Isfahan Ziba news site after the approval of the editor