با رشد ترددهای بینشهری و حملونقلهای جادهای مجتمعهای بینراهی نقش مهمی در ارائه خدمت به مسافران بین راهها دارند.
نظافت و ارائه هرگونه خدمات از سوی این مجتمعها میتواند در ماندگاری و جذب مسافران و گردشگران نقش اساسی داشته باشند. خدمات گردشگری در شهرستانهای استان اصفهان دارای ظرفیتهای بسیار مناسبی هستند.
برای تشویق همشهریان به سفر به این شهرستانها، نیاز به فراهمکردن امکانات لازم در مسیرهای دسترسی وجود دارد. وجود این امکانات مانند رستورانهای مناسب، مراکز خرید و سرویسهای بهداشتی تمیز و استاندارد، میتواند شهروندان را ترغیب کند تا از خدمات بینراهی استفاده کنند.
مجتمعهای بینراهی اصفهان، روند سنتی خودشان را حفظ کردهاند و بهروز نشدهاند. غذاهای این مجتمعها کیفیت لازم را ندارند. مسافر اگر تمایل داشته باشد اقدام به خرید فست فود از این مجتمعها بکند، اطمینان لازم را ندارد؛ همچنین مسافران از خرید غذاهای این مجتمعها برای صرف ناهار و شام استقبال نمیکنند.
اگر این مجتمعها با یک شیوه ساخت و برخورداری از پرسنل مناسب ایجاد شوند، میتوانند به تحقق استانداردهای گردشگری و ارائه کیفیت مطلوب به گردشگران کمک کنند. در نهایت، هدف این است که کیفیت خدمات گردشگری در اختیار گردشگران قرار گیرد و به رونق گردشگری در استان کمک شود.
هم چنین باید نظارت کاملی روی مجتمعهای بینراهی اصفهان وجود داشته باشد. نیروی انسانی فعال در این مجتمعها باید از آموزشهای لازم برخوردار شوند و لباس رسمی و متحدالشکلی برای این افراد در نظر گرفته شود تا نسبت به ارائه خدماتشان متعهد شوند.
این اقدامات میتواند به افزایش رضایت گردشگران و بهبود کیفیت خدمات در مجتمعهای بینراهی کمک کند.