به گزارش تیمچه،به نقل از ادارهکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان ، در نشست با مدیران شرکت هواپیمایی «نسیم»، مهدی جمالینژاد استاندار اصفهان از برنامهریزی برای راهاندازی ایرلاین بومی پس از دو دهه وقفه خبر داد.
برنامههای کلان حملونقل هوایی اصفهان
-
✈️ تأسیس ایرلاین بومی با مشارکت سرمایهگذاران اصفهانی
-
🏗️ ایجاد هاب فرودگاهی در فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی
-
👨✈️ اشتغالزایی 200 تا 250 نیروی متخصص در بخشهای مختلف
-
🛠️ تقویت خدمات زمینی شامل آموزش پرسنل و تعمیرات هواپیما
چرا اصفهان نیازمند ایرلاین بومی است؟
-
🗺️ موقعیت استراتژیک مرکزی در شبکه حملونقل کشور
-
✈️ فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی با قابلیت تبدیل به هاب منطقهای
-
📉 فقدان ایرلاین بومی فعال از دهه 80 تاکنون
-
💼 رونق اقتصادی از طریق توسعه گردشگری و صادرات هوایی
استاندار اصفهان تأکید کرد:
«این طرح میتواند سهم اصفهان از حملونقل هوایی کشور را افزایش دهد و به توسعه صنعت هوافضا در منطقه کمک کند.»
تاریخچه و چالشهای گذشته
در دهه 80 تلاشهایی برای راهاندازی ایرلاینهای محلی مانند «سپاهان ایر» انجام شد که به دلایلی مانند:
-
کمبود سرمایه
-
مشکلات اخذ مجوزهای پروازی
-
محدودیتهای فنی
متوقف شدند. اما امروز با:
-
افزایش تقاضای سفرهای هوایی
-
سیاستهای دولت برای توسعه مناطق غیرپایتخت
-
ظرفیتهای آموزشی و فنی موجود در استان
شرایط برای موفقیت این طرح مهیاتر است.
دستاوردهای مورد انتظار
| بخش | تأثیرات |
|---|---|
| اقتصادی | ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم |
| گردشگری | افزایش جذب گردشگر داخلی و خارجی |
| صنعتی | تسهیل صادرات هوایی محصولات |
| آموزشی | توسعه مراکز آموزش خلبانی و فنی |