حمیدرضا صانعی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی ممکن است در ابتدا با اجرای این نظام مقاومت کنند، گفت: «این اقدام در نهایت به نفع صنعت هوانوردی و مردم خواهد بود.» به گفته او، صنعت هوایی کشور وارد مرحله آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی شده و در حال حاضر شرکت‌ها می‌توانند بلیت‌ها را با قیمتی که بازار تعیین می‌کند، عرضه کنند، اما به دلیل نبود تقاضا، فروش بلیت با نرخ‌های بالا ممکن نیست.

صانعی افزود: «به ایرلاین‌ها برای هر مسیر پروازی مجوز داده می‌شود. هرچند این مسئله شاید برای شرکت‌ها سودآور نباشد، اما به نفع مردم است؛ چراکه در شرایط رقابتی، امکان فروش بلیت با قیمت بالا از بین می‌رود.» به گفته او، هدف از رتبه‌بندی، ایجاد معیار مشخص برای صدور مجوزهای پروازی است و مسیرهای پرتردد تنها به شرکت‌هایی با رتبه بالاتر داده خواهد شد.

او تاکید کرد: «در این نظام، شرکت‌هایی که ناوگان بهتر و خدمات کیفی‌تری داشته باشند، می‌توانند مجوز مسیرهای پرتقاضا را دریافت کرده و بلیت را با نرخ بالاتری بفروشند، در حالی‌که شرکت‌هایی با خدمات محدود و ناوگان فرسوده، ناچار به ارائه بلیت با نرخ پایین‌تر خواهند بود. این الگویی است که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز اجرا می‌شود.»